Green Kreatív - A zöldmarketing

Cikksorozatunk első részében azt mutattuk be, miért fontos a hatékony és kreatív zöldkommunikáció, a másodikban pedig ismertettük, milyen ökokommunikációs utak léteznek. Sorozatunk harmadik részében a zöldmarketingről, a legkönnyebben alkalmazható zöldkommunikációs lehetőségről lesz szó.

A zöldmarketing esetében a termékeinkben vagy a szolgáltatásainkban jelenik meg a zöldítés. Akár egy teljesen új terméket is piacra dobhatunk zöldkommunikációs eszközökkel, de egy régi terméket is lehet zöldíteni. Ez a kommunikáció nem feltétlen jelent radikális változást a cég kommunikációjában, itt leginkább integrációról van szó.



Elég egy ponton változtatni


A zöldmarketingben az a jó, hogy elég csak egy ponton változtatni, így egyáltalán nem szükségszerű, hogy megváltoztassuk a már meglévő stratégiánkat (ami professzionálisan működő cégek esetében általában éves tervekben fogalmazódik meg). Egy már piacra dobott termékünk, szolgáltatásunk, amiben bármilyen módon megjelenik a fenntarthatóság gondolata, már alkalmas lehet arra, hogy fokozatosan zölddé formáljuk a kommunikációnkat. Azt is megtehetjük, hogy egy új termékünket, szolgáltatásunkat alapvetően zöld köntösben vezetjük be a piacra, illetve létrehozhatunk új szolgáltatást is kifejezetten azzal a céllal, hogy ráépítjük a további ökokommunikációt.



A hitelesség a legfontosabb


A hitelesség persze itt is első számú szabály, hiszen csak olyan termék esetében tudjuk ezt megtenni, ami igazolhatóan ökotermék. Ha kijelöltük, megalkottuk a zöldkommunikációval promotált termékünket, akkor nincs más hátra, mint:


• szín és formavilágában kellően hatásosan becsomagolni, majd

• kommunikációs üzenetekben hatásosan megfogalmazni, hogy cégünk fontosnak tartja a környezetünk védelmét, a kiemelt társadalmi problémákra való reagálást, amit termékeiben ezentúl szeretne megjeleníteni, segítve ezzel azokat a fogyasztóit, akik szintén elkötelezettek ezen értékek iránt.


A hatás biztosan nem marad el és szinte borítékolható, hogy ezzel újabb szintre lépünk a zöldkommunikációban, a zöldülő marketing szintjére. (Innen folytatjuk!)



Molnár Szilvia

Kapcsolódó cikkek

Címkék

×

Egyszerűsített Energetikai Audit

Komplex Energiahatékonysági audit

Energetikai szakreferens

Energia monitoring

Minitőzsde

Egyedi aukciók

Közbeszerzések

ISO 50001 tanácsadás

Tanusítások

Energiahatékonysági TAO

Napelemes rendszerek

Napkollektorok

Biomassza

Energia tárolás