Green Kreatív - Hogyan tehetjük sikeressé a zöldkommunikációnkat?

A környezetvédelem egy unalomig ismételt téma, ezért is nagyon fontos, hogy jól tálaljuk. Az előző részben erről volt szó, most pedig bemutatjuk, hogyan lehet mindezt hitelesen és hatékonyan csinálni, illetve milyen öko-kommunikációs utak léteznek.

A zöldmarketing esetében a hitelesség jelenti a sikerességet, ugyanis ma Magyarországon a zöld témákkal kapcsolatban sok a kétség és a kérdés a fogyasztókban. Ennek oka, hogy az elmúlt években sok cég megpróbálta kihasználni a zöldkommunikációs előnyöket, felelősnek és társadalmilag érzékenynek mutatták magukat, miközben a kommunikáció mögött nem volt valós elhivatottság. Ebben pedig az volt a legrosszabb, hogy nemcsak a saját maguk, hanem úgy általában zöldkommunikáció hitelességében kárt tettek.



Kommunikáció a környezeti értékek figyelembevételével


Mivel a fogyasztók meglehetősen érzékenyek a hitelességre, a zöldkommunikációt vagy jól kell csinálni, vagy sehogy. Ehhez fontos tudni, hogy három lehetséges útja van az öko-kommunikációnak: zöldmarketing; környezettudatos, azaz zöldülő marketing; környezeti értékek marketingje.



Zöldmarketing


Ha ezt az utat választjuk, akkor a termékeinkben vagy a szolgáltatásainkban jelenik meg a zöldítés. Akár egy teljesen új terméket is piacra dobhatunk zöldkommunikációs eszközökkel, de egy régi terméket is lehet zöldíteni. Ez a kommunikáció nem feltétlen jelent radikális változást a cég kommunikációjában, itt leginkább integrációról van szó.



Környezettudatos, azaz zöldülő marketing


Ez az út már kihat cégünk stratégia tervére is, tehát sokkal több energia befektetést igényel, mint az előbbi út. A környezettudatos marketing ugyanis nem más, mint a vállalat szerkezetében történő módosítás a környezeti szempontokat és a környezet hosszú távú érdekeit figyelembe véve. Ilyen esetben cégünk gyártási és szervezeti folyamatait is átformáljuk a környezetvédelem jegyében.



Környezeti értékek marketingje


Ha ezen az úton indulunk el, akkor magát a környezet értékeit helyezzük a középpontba, és egy jól irányzott kommunikációs stratégiával a környezeti értéket, mint „terméket” definiáljuk. Az ilyen megközelítés mindig szemléletet és attitűdöt is formál egyszerre, illetve valódi és erős közösségépítő ereje is van. És amitől külön izgalmas, hogy a szokásos marketingeszközöket annak szolgálatába állítjuk, hogy a fogyasztóinkat az ökológiai gondolkodás irányába tereljük.



Hogyan lehet sikeres zöldkampányt folytatni?


Együttműködéssel! A hiteles és professzionálisan működő zöldkommunikáció – bármelyik utat is választjuk – együttműködő partnerek bevonásával lesz maradandó és figyelemfelkeltő.



Molnár Szilvia

Kapcsolódó cikkek

Címkék

×

Egyszerűsített Energetikai Audit

Komplex Energiahatékonysági audit

Energetikai szakreferens

Energia monitoring

Minitőzsde

Egyedi aukciók

Közbeszerzések

ISO 50001 tanácsadás

Tanusítások

Energiahatékonysági TAO

Napelemes rendszerek

Napkollektorok

Biomassza

Energia tárolás